Kontakt z klientem

Dlaczego tak bardzo lubimy odwiedzać małe, osiedlowe sklepy i chętnie do nich wracamy, mimo że supermarkety dysponują zarówno większym asortymentem, jak i lepszymi cenami? Bo czujemy się w nich jak u starych, dobrych znajomych. Sprzedawczyni towarzyszy nam w końcu często od dzieciństwa – ufamy jej, bo zawsze potrafi polecić nam to, co dla nas najlepsze. Sprzedaż w internecie wygląda zupełnie inaczej – nie ma lady, nie ma dobrze znanego sprzedawcy i nie ma osiedla. To nie oznacza jednak, że nie możemy przekształcić naszego butiku Artillo w wyjątkowe miejsce, do którego klienci będą często wracać i obdarzać nas swoim zaufaniem. Wbrew pozorom, mechanizm działania jest praktycznie taki sam, różnią się tylko narzędzia.


Kontakt z klientami

Są sklepy, w których czujemy się jak nieproszeni goście – personel nie zwraca na nas uwagi, jest nieuprzejmy i mało pomocny. Psychologowie potwierdzają: jeśli nasze pierwsze wrażenie będzie negatywne, jeśli źle poczujemy się w nowej przestrzeni, nawet najbardziej atrakcyjne ceny i wyjątkowe promocje nie skuszą nas, aby do niego wrócić. Jeżeli jednak udając się na zakupy wiemy, że spotkamy tam osoby, które będą chciały nam pomóc i zaoferują to, co najlepsze, zdecydujemy się nawet na wydanie większej kwoty. Dokładnie taką zasadą powinniśmy się kierować w naszym butiku. Jak stworzyć domową atmosferę w internecie? Wbrew pozorom to nie takie trudne. Przede wszystkim zadbajmy o odpowiednią komunikację z klientem.

 

Co będzie najważniejsze?


1) Zadbajmy o jakość tekstów w butiku

To dzięki informacjom dostępnym na naszym profilu będą mogli poznać nas nasi klienci. Zadbajmy więc o wyczerpujące i oczywiście poprawne pod względem językowym i stylistycznym teksty. Opiszmy kim jesteśmy i czym się zajmujemy. Nie ograniczajmy się do podstawowych informacji. Dobrze sporządzone wpisy będą świadectwem naszego profesjonalizmu, kompetencji i stosunku do klienta. Niedbałość w tej materii (a przecież profil uzupełniamy raz na jakiś czas) nie będzie o nas zbyt dobrze świadczyć.


2) Stwórzmy odpowiednie opisy produktów
 

W głównej mierze to od nich zależeć będzie sukces naszego biznesu. Skorzystajmy z porad zawartych w poprzednim artykule, dopracujmy opisy produktów i pozwólmy gościom butiku poczuć się w nim jak w domu.


3) Kontaktujmy się z klientami
 

Sklep internetowy nie oznacza jedynie mechanicznych zakupów i błyskawicznego finalizowania transakcji. Bądźmy zawsze otwarci na rozmowę z klientami – stwórzmy kanały, dzięki którym będą mogli się z nami skomunikować, zapraszajmy ich do dyskusji i prośmy o sugestie. Wyjdźmy naprzeciw ich oczekiwaniom i bądźmy na bieżąco z nowymi technologiami – dzisiaj dysponujemy czymś więcej niż tylko mailem i telefonem.
 

4) Prowadźmy profile w mediach społecznościowych

Social media dają nam olbrzymie możliwości – dzięki nim możemy zaprzyjaźnić się z naszymi klientami i każdego dnia dzielić się z nimi wartościową i ciekawą treścią. Załóżmy profile facebook, twitter, pinterest i youtube naszego butiku. Umieszczajmy na nich nie tylko przedmioty przeznaczone na sprzedaż, ale także wszystko, co nas inspiruje. Rozpoczynajmy dyskusję i aktywnie w niej uczestniczmy, organizujmy konkursy i wymieniajmy się doświadczeniami z innymi projektantami. Warto zastanowić się także nad założeniem bloga lub vloga - umożliwi nam to dotarcie do jeszcze większego grona klientów i zaistnienie w internecie.


5)     Bądźmy człowiekiem, a nie sklepem


Jeżeli nie zapomnimy o tym decydującym fakcie, sukces gwarantowany. Tworzymy wyjątkowe przedmioty, nie zajmujemy się masową produkcją i w niczym nie przypominamy także obstawionego półkami supermarketu. Bądźmy więc twórcą i człowiekiem, a nie instytucją. Postawmy na bezpośredni kontakt z klientem, doradzajmy mu i rozmawiajmy. To droga do pewnego sukcesu.