Strona główna Strefa sprzedawcy Jak tworzyć ciekawe opisy produktów i metadescription?

Jak tworzyć ciekawe opisy produktów i metadescription?

Aby osiągnąć sukces w sprzedaży artykułów przez internet, niezbędne okażą się nie tylko sprawne ręce, ciekawe pomysły i spora dawka talentu. Od wieków wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu, a reklama w dobie nowoczesnych technologii diametralnie zmieniła swoje oblicze. Twoje produkty wcale nie wymagają telewizyjnych spotów i olbrzymich billbordów. Wszystko, co okaże się niezbędne, już posiadasz. Aby tworzone przez Ciebie przedmioty trafiły do szerszego grona odbiorców, należy wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i zachęcić ich do zakupu. Pomoże ci w tym stworzenie atrakcyjnych opisów produktów, tytułów i meta opisów, dzięki którym użytkownicy łatwiej odnajdą Twoje dzieła w wynikach wyszukiwania.. Tworzenie interesujących i oryginalnych opisów produktów jest prostsze, niż myślisz. Wystarczy zastosować się do naszych porad.
 

1. Nowy format sprzedaży

Przede wszystkim musimy zdać sobie sprawę z faktu, że sprzedaż internetowa znacznie różni się od tradycyjnej. Klient sklepu stacjonarnego ma możliwość zadawania pytań sprzedawcy i dokładnego obejrzenia produktu, który zwrócił jego uwagę. Sprzedaż internetowa działa inaczej. Produkt, który widzi, to jedynie wyświetlane na ekranie komputera, smatrfona lub tabletu zdjęcie. Właśnie dlatego funkcja opisu produktu jest tak ważna – z jednej strony powinien on być dobrą reklamą, z drugiej – wyczerpującą informacją, pozwalającą rozwiać wszystkie wątpliwości potencjalnego nabywcy. Przystępując do tworzenia opisów, powinniśmy więc sami zastanowić się nad tym, czego oczekujemy od sprzedaży internetowej i jaki tekst chcielibyśmy przeczytać. Zwróćmy uwagę na najdrobniejsze niuanse dotyczące stworzonego przez nas przedmiotu, wypiszmy je i podkreślmy te informacje, o które sami zapytalibyśmy sprzedawcę w sklepie.
 

2. Nazwa produktu

Wybór właściwej nazwy produktu to tak naprawdę połowa sukcesu. Podpięcie naszego wyrobu do właściwej kategorii i zwrócenie uwagi na jego przeznaczenie i charakterystykę już w nazwie, rozwiąże większość problemów związanych z tworzeniem opisu produktu. Wbrew pozorom, nazwa nie musi być wcale efektowna i wymyślna. Wybór prostej i konkretnej nazwy, zwracającej uwagę na podstawowe parametry naszego produktu, ułatwi klientom filtrowanie treści strony, a także dotarcie do niej z poziomu wyszukiwarek internetowych..

 

Przykładowo: nazwa Rybia łuska - metalowe kolczyki  lub Długi wiązany naszyjnik z jadeitami, pozwala od razu przyporządkować produkt do określonej kategorii i wybrać ten, który akurat nas interesuje. W przypadku produktów, które opatrzone są niejasnymi, abstrakcyjnymi nazwami, jest to często niemożliwe.


Nie musimy kompletnie rezygnować z wymyślania unikalnych nazw i skupić się wyłącznie na materiale lub technice wykonania. Idealnym rozwiązaniem jest połączenie funkcji informacyjnej i marketingowej. Z jednej strony nadajmy naszemu dziełu stworzoną przez nas nazwę, z drugiej, kilkoma słowami określmy co właściwie próbujemy sprzedać. Pamiętajmy także o tym, że funkcjonujemy w środowisku internetowym. Na stronę naszego sklepu trafiają nie tylko realni użytkownicy, ale także wysyłane przez wyszukiwarki boty, które indeksują strony i podstrony. Jeśli damy im jasną informację, że mają do czynienia z kolczykami, sukienkami lub ozdobami handmade, przypiszą je do odpowiedniej kategorii i będą wyświetlać w odpowiedzi na adekwatne zapytania użytkowników wyszukiwarki.. Na ich prawidłowej pracy możemy tylko skorzystać – nasza strona będzie pozycjonowana wyżej w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, trafi na nią więcej klientów.


3. Opis produktu

Jeżeli nazwa i zdjęcie produktu przykuły już uwagę klienta, pora na stworzenie opisu, który zatrzyma go na dłużej na stronie Twojego sklepu. W kroku pierwszym radziliśmy Ci wynotowanie wszystkich informacji, które byłyby dla Ciebie ważne – właśnie teraz należy wykorzystać te notatki. Dobry opis powinien zawierać niezbędne informacje techniczne, ale z drugiej strony nie może nużyć i zniechęcać do dalszego czytania.


Potencjalni klienci mogą nie wiedzieć, czym jest lureks albo kaboszon i na czym polega przepikowanie. Oczywiście, informacje na temat użytych materiałów i technik są niezbędne, ale musimy albo zrezygnować z części z nich, albo zaprezentować je w bardziej przystępny sposób:


  • Starajmy się tłumaczyć klientowi skomplikowane terminy i niejasne nazwy zastosujmy atrakcyjną formę, która sprawi, że nasz opis będzie się czytało z przyjemnością. Zwracajmy uwagę na zalety proponowanych przez nas rozwiązań: wspomniany wcześniej lureks to przecież błyszcząca przędza, która niewątpliwie dodaje naszemu produktowi uroku i charakterystycznego blasku, a kaboszony znakomicie podkreślają naturalne piękno tworzonej przez nas biżuterii.
     

  • Zwróćmy uwagę na język, którym się posługujemy. Rezygnujmy ze zdrobnień. W realnym życiu nie zwracamy się przecież do dorosłych ludzi słowami „pierścioneczek”, „bluzeczka” lub „sukieneczka” – w wirtualnej rzeczywistości także lepiej ich unikać. Nie oznacza to jednak, że nasz język ma być sztywny i hiperpoprawny. W przypadku niektórych produktów – na przykład zabawek dla dzieci – możemy pokusić się nawet o pewną stylizację i ułożenie historyjki, w którą zgrabnie wpleciemy specyfikację techniczna produktu.
     

  • Nie unikajmy bezpośrednich zwrotów do naszego klienta. Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest używanie bezosobowych form, które nie tylko zniechęcają do dalszego czytania, ale tworzą także zupełnie zbędne poczucie dystansu. Zaakcentujmy fakt, że przedmiot został wykonany po to, aby  przynieść mu radość. Zagwarantujmy satysfakcję i zadowolenie z zakupu. Zwróćmy uwagę na możliwości zastosowania produktu lub jego przeznaczenie.
     

  • Stosujmy synonimy i przymiotniki, które określają charakter naszego produktu - np. Elegancki wisiorek, oryginalne rozwiązanie, wspaniała dekoracja.
     

  • Zajmijmy się wyglądem stworzonego przez nas tekstupogrubmy najważniejsze informacje oraz zastosujmy wyróżnione graficznie akapity, które pomogą znaleźć klientowi potrzebną informację. 
     

4. Tytuł i meta description

Chociaż często nie zdajemy sobie z tego sprawy, to właśnie znaczniki tworzone na potrzeby wyszukiwarki, a więc tytuł i meta opis, mogą przesądzić o naszym być albo nie być w świecie internetowego handlu. Dzięki tym krótkim tekstom, wyświetlanym w wynikach wyszukiwania i na pasku zakładek, internauci mogą błyskawicznie znaleźć nasze produkty, a linki udostępniane na portalach społecznościowych są opatrzone jasną informacją, określającą ich zawartość i profil naszej działalności. Idealny meta opis zawiera podstawowe informacje na temat zawartości strony i zachęca do kliknięcia w dany link. Musimy zwrócić szczególną uwagę na język i formę - jego długość wynosi zazwyczaj od 100 do 160 znaków ze spacjami.