Niepowtarzalne produkty handmade

Często wyszukiwane

Czy masz na myśli:

Strona główna Strefa sprzedawcy Ocena produktu

Ocena produktu

Wiele pisaliśmy już o zmianach na Artillo. Wszystkie zostały wprowadzone w jednym celu – mają za zadanie pomóc Wam zarządzać swoim butikiem i przyciągać do niego nowych klientów. Aby zrealizować ten wspólny cel konieczna jest także Wasza pomoc. Obok zmian wizualnych, które od razu rzucają się w oczy gościom serwisu, nie mniej ważne będą także zmiany dotyczące całego systemu obsługi klienta. Jedną z nich jest ocena pól Karty Produktu. Od teraz to Wy będziecie mieć decydujący wpływ na to, jakie produkty będą promowane w pierwszej kolejności. Odpowiednia promocja nie będzie jednak zależeć od dodatkowych środków pieniężnych, a od sumienności, z jaką zostanie wypełniona Karta Produktu.

 

Nowy system oceny pól

Na tym rozwiązaniu zyskują wszyscy. Ocena pól spodoba się projektantom, bo skuteczna promocja dzieła będzie się ograniczać do sumiennego wypełnienia Karty produktu. Dla klientów będzie z kolei oznaczać jeszcze prostsze poruszanie się po stronie, które przełoży się na zdecydowanie łatwiejsze odnalezienie przedmiotów, których poszukują. W jaki sposób działa system? Niezwykle przejrzysty – produkty, które zostaną dobrze opisane w Karcie Produktu, będą premiowane poprzez umieszczenie ich na początku listy wyszukiwania odpowiednich kategorii. Oznacza to, że na dobrą sprawę to od sumienności uzupełnienia wymaganych danych zależeć będzie liczba klientów, która trafi do naszego butiku. Wprowadzenie konkretnych danych jest niezwykle proste – wystarczy uzupełnić kilka pól i dodać zdjęcia, które pomogą gościom dokonać właściwego wyboru.

Karta Produktu

Właściwe uzupełnienie Karty Produktu jest niezwykle proste. W pierwszym polu powinniśmy umieścić nazwę produktu. Wpis powinien zawierać maksymalnie 48 znaków i (nie używajmy znaków specjalnych!). Pomyślmy nad ciekawą, ale jasną i klarowną nazwą – jeżeli będzie zbyt enigmatyczna, klient może po prostu pominąć nasz produkt. Za dodanie nazwy produktu otrzymujemy 1 punkt.

artillo pole produktu

W następnym kroku dodajmy zdjęcia. Formularz umożliwia udostępnienie klientom 4 fotografii (za każdą otrzymamy po 1 punkcie). Pamiętajmy o odpowiedniej jakości, ekspozycji i scenerii. Jeżeli mamy wątpliwości dotyczące fotografii produktowej, zerknijmy do wpisu umieszczonego w Strefie Sprzedawcy wcześniej. Kolejne punkty otrzymamy za opisanie zdjęć przy pomocy atrybutów ALT. Każdy opis promuje nas dodatkowym punktem (maksymalnie możemy zebrać 4).

opis produktu artillo

Kolejne punkty otrzymamy dzięki właściwemu opisowi produktu. To bardzo ważny krok, dlatego należy poświęcić mu sporo uwagi. Krótkie opisy, które zawierają poniżej 200 znaków, nie będą promowane żadnymi punktami, na 1 punkt możemy liczyć, dodając opis mieszczący się w przedziale 201-500 znaków, 2 punkty zostaną przyznane wyczerpującym i precyzyjnym opisom, liczącym powyżej 500 znaków. Zadbajmy przy tym o ortografię i interpunkcję – pamiętajmy, że jak nas widzą, tak nas piszą.

Następnie określmy kategorię, do której zalicza się wprowadzany przez nas produkt. Za tę czynność otrzymujemy 1 punkt.


W polu checkbox mamy możliwość wyboru dodatkowych atrybutów produktu. Za każdą dodaną cechę otrzymamy 1 punkt. Określmy kolor, rozmiar i metodę wykonania przedmiotu, poinformujmy klientów także o wykorzystanej technice rękodzieła artystycznego i dodatkowych możliwościach personalizacji produktu.

Ostatnie pola dotyczą informacji pomocniczych. Po raz kolejny za każdą odpowiedź przysługuje nam 1 dodatkowy punkt. Uwzględnijmy informacje dotyczące ceny dostawy, dostępnych rodzajów płatności i możliwości zwrotu towaru (ten opis powinien zawierać powyżej 100 znaków).

Idealnie uzupełniona Karta Produktu może zostać oceniona na 20 punktów – właśnie takie przedmioty będą premiowane wyróżnieniem w odpowiednich kategoriach Artillo. Jeżeli mamy wątpliwości dotyczące prawidłowości wypełnienia pól, jeszcze raz przeanalizujmy artykuły umieszczone w Strefie sprzedawcy – na pewno pomogą nam w podjęciu właściwych decyzji i prawidłowym opisaniu wprowadzonego produktu.