Strona główna Strefa sprzedawcy Dlaczego warto założyć sklep na Facebooku?

Dlaczego warto założyć sklep na Facebooku?

 

Jakiś czas temu pisaliśmy Wam o korzyściach i możliwościach płynących z aktywności w social media. Zwracaliśmy uwagę na potęgę mediów społecznościowych - o tym, jaki to świetny sposób do promocji własnych produktów i zdobywania nowych klientów. Mamy nadzieję, że tamten tekst przekonał Was do tego, by prowadzić profile swoich butików w social media. Tym razem chcielibyśmy skupić się na jednym z tych kanałów - Facebooku i zupełnie nowej funkcjonalności, która pojawiła się w październiku.

Zobacz tutaj: Social media w prowadzeniu butiku


Czym jest sekcja sklep na Facebooku?

Sklep na Facebooku to zupełnie nowa funkcjonalność. Jest to, jak do tej pory, jedna z największych nowości związanych z branżą sprzedaży internetowej, którą wprowadzono w tym medium. To specjalna zakładka, za pomocą której możemy wyróżnić swoje produkty bezpośrednio na Facebooku wraz z opisem, ceną oraz bezpośrednim linkiem do butiku lub odesłaniem do messengera. Sekcja sklep widoczna jest na naszym fanpage’u z lewej strony, dokładnie tam, gdzie reszta zakładek oraz w publikowanych aktualnościach na naszej tablicy, na której widzimy trzy ostatnio dodane produkty do sekcji.

 

 

sklep na facebooku

Jak założyć sklep na Facebooku?

Aby dodać sekcję sklep wystarczy kilka kroków. Po pierwsze musisz zweryfikować, czy sekcja ta pojawiła się wśród Twoich zakładek - czy jest widoczna z lewej strony Twojego fanpage’a. Jeśli jej nie widzisz, nie martw się - musisz po prostu ją stworzyć. W tym celu wejdź w opcję: Zarządzaj sekcjami, kliknij: Dodaj kartę, a następnie dodaj sekcję sklep do swojej strony i gotowe. Teraz czas na konfigurację. Aby skonfigurować sekcję musisz zaakceptować regulamin, wybrać metodę płatności i walutę w jakiej sprzedajesz swoje produkty. Poniżej zaprezentowaliśmy wszystkie kroki na grafikach.

 

konfiguracja sklepu

wybor metody platnosci na facebooku

 

konfiguracja sklepu wybor waluty

 

Co istotne, sprzedaż w sklepie nie odbywa się na Facebooku, choć docelowo tak ma to właśnie wyglądać. W tym momencie do wyboru masz dwie opcje płatności - odesłanie do messengera lub do zewnętrznej witryny, np. strony produktu w butiku na Artillo. Gdy sekcja sklep posiada opcję płatności poprzez odesłania do messengera - klient ma możliwość wysłania bezpośredniej wiadomości do sprzedającego z zapytaniem o produkt i formę jego zakupu. Cała komunikacja związana ze sprzedażą odbywa się więc za pośrednictwem messengera. Proces sprzedaży jest więc tutaj wydłużony o czas odpowiedzi sprzedawcy. Gdy w sekcji sklep wybrana została opcja skierowania do zewnętrznej witryny, wówczas klient klikając w wybrany produkt w sklepie i zamieszczony na nim przycisk: „zapłać w witrynie” przekierowywany jest bezpośrednio na stronę produktu w butiku, gdzie może natychmiast dokonać zakupu i płatności.


wyglad karty produktu

 

Dodawanie produktów do sklepu odbywa się ręcznie i jest bardzo intuicyjne. Zanim przystąpisz do uzupełniania swojego sklepu na Facebooku przygotuj: 

- zdjęcie/film produktu

 - cenę

opis

adres url produktu w butiku (w przypadku wybrania opcji płatności z odesłaniem do witryny zewnętrznej)

 

dodawanie produktu do sklepu na FB

Oznaczanie produktów w postach

Dodanie produktów do sekcji sklep daje również dodatkowe korzyści, a mianowicie umożliwia oznaczanie produktów w publikowanych przez nas postach. Działa to tak samo, jak w przypadku oznaczania znajomych na naszych prywatnych profilach. Po kliknięciu w taki „oznaczony” produkt klient odsyłany jest bezpośrednio na stronę produktu.

oznaczenie produktow w postach
Sekcja sklep to więc kolejny sposób na zaprezentowanie i wyróżnienie Twoich produktów. Twój fanpage wygląda bardziej profesjonalnie. Twoi klienci wchodząc na Twoją stronę na Facebooku widzą sekcję sklep, wiedzą co sprzedajesz i gdzie mogą zwrócić się, żeby znaleźć Twój produkt. Dodatkowo możesz oznaczać swoje produkty na zdjęciach - klienci klikając w takie zdjęcie są odsyłani bezpośrednio na stronę produktu i mogą szybciej kupić oferowany przez Ciebie przedmiot.