Strona główna Strefa sprzedawcy 5 porad dla początkujących sprzedawców
5 porad dla początkujących sprzedawców
Sprzedaż własnoręcznie stworzonych produktów może być fantastycznym sposobem na dzielenie się z innymi swoją pasją oraz zarabianie na tym, co po prostu uwielbiamy robić. Jak każda forma handlu, wymaga jednak zaangażowania i odpowiedniej wiedzy. Osiągnięcie sukcesu jest zdecydowanie łatwiejsze – wszystko czego potrzebujemy, możemy znaleźć w zasięgu ręki, a wdrażane rozwiązania nie wiążą się praktycznie z żadnym ryzykiem inwestycyjnym. Tworzenie własnej marki jest nie tylko satysfakcjonujące, może przynieść nam także mnóstwo radości.
1. Znajdź swojego klienta
Ludowa mądrość głosi, że jeżeli coś jest do wszystkiego, tak naprawdę nie nadaje się do niczego.Twórzmy produkty, które da się wpisać w jedną kategorię lub stylistykę. Dzięki temu będziemy bardziej wiarygodni w oczach klientów, którzy błyskawicznie zorientują się, że posiadamy swój własny styl, którego po prostu nie da się podrobić. Z pewnością większym zaufaniem będzie cieszył się wytwórca biżuterii, który cały swój czas poświęca doskonaleniu konkretnych umiejętności, niż ktoś, kto w swoim butiku oferuje wszelkie możliwe wyroby handmade – od scrapbookingu po sutasz. Możemy także wyprofilować naszą działalność zgodnie z oczekiwaniami określonej grupy klientów – jeżeli zajmujemy się tematyką ślubną i jesteśmy bardzo uzdolnieni, możemy oferować więcej artykułów z tej kategorii, jeżeli nasz konik to artykuły dziecięce – zaproponujmy klientom szeroką ofertę produktów – na ubrankach zaczynając, a na zabawkach kończąc. Najważniejszy jest pomysł, który będzie nas wyróżniał.
2. Stwórz swoją markę
Jeżeli chcemy pozyskiwać wiernych klientów, którzy często będą do nas wracać, potrzebujemy czegoś więcej niż świetnych i atrakcyjnych produktów. Własna marka, to nie tylko artykuły, które sprzedajemy, to także myśl, którzy im towarzyszy i misja, która nam przyświeca. Twórzmy linie produktów i wpisujmy je w ramy naszego brandu. Wypracujmy unikalny styl, który będzie rozpoznawany i doceniany przez kupujących. Koniecznie zadbajmy także o nasze elementy rozpoznawcze – logo i slogan. Rzucające się w oczy logo, które może być także dołączane do naszych produktów, sprawi, że będziemy postrzegani jak prawdziwi profesjonaliści. Slogan powinien zawierać krótkie motto, które w najlepszy sposób charakteryzuje naszą działalność.
3. Otwórz się na świat
Artillo oferuje wprawdzie wiele możliwości, ale na nim internetowy świat się nie kończy. Żyjemy w erze portali społecznościowych. Warto założyć fanpage naszego butiku i utrzymywać dzięki niemu kontakt z klientami. Możliwości jest mnóstwo, tylko od nas zależy, które z nich wykorzystamy. Możemy tworzyć bloga, w którym będziemy dzielić się inspiracjami i pokazywać proces tworzenia naszych produktów. Jeżeli naszym żywiołem jest praca z kamerą, możemy zastanowić się także nad vlogiem, który pozwoli nam na jeszcze lepszy kontakt z fanami. Dzięki temu nie tylko lepiej rozreklamujemy swoją działalność, ale zyskamy także niepowtarzalną możliwość współpracy z ludźmi, którzy doceniają to, co robimy albo sami mają takie same hobby.
4. Zadbaj o stronę butiku
Jak nas widzą, tak nas piszą. W tym przypadku chodzi konkretnie o to, jak my piszemy o sobie i naszych produktach. Jeżeli decydujemy się na prowadzenie własnej działalności, nie możemy pozwolić sobie na półśrodki. Sumiennie wypełnijmy strefę „o nas” – podzielmy się z innymi naszym pomysłem na siebie i historią butiku, który tworzymy. Tak samo podejdźmy także do kwestii opisów naszych produktów. Źle przygotowane, skąpe teksty, mogą jedynie odstraszyć potencjalnego klienta. Zadbajmy o to, aby były dobrą reklamą naszego butiku i tworzonych przez nas przedmiotów. Takie same znaczenie mają również meta tytuły i opisy – to od nich będzie zależeć to, jak będziemy prezentować się w wynikach wyszukiwania i czy internauci zainteresują się oferowanymi przez nas przedmiotami.
5. Analizuj wyniki sprzedaży
Rynkiem rządzi sprzedaż. Nasza oferta musi być dostosowana do oczekiwań i potrzeb klientów. Co jakiś czas powinniśmy przeprowadzać skrupulatną analizę efektów naszej pracy. Jeżeli jakiś artykuł nie cieszy się szczególną popularnością, być może lepiej będzie wycofać go z oferty i zastąpić innym, który bardziej spodoba się naszym odbiorcom. Jeżeli utknęliśmy i nie osiągamy oczekiwanych wyników, prawdopodobnie będziemy musieli całkowicie zmienić naszą strategię marketingową. Nic jednak nie jest stracone – jeżeli zastosujesz się do tych pięciu prostych wskazówek, sukces jest na wyciągnięcie ręki.